Inköpsmässa

Tillbringade helgen i Nynäshamn på inköpsmäsa. Det är verkligen inspirerande att få gå runt och träffa folk och kolla in alla snygga bågar. Vi köpte in nyheter från Tom Ford, YSL, Gucci m.fl. En ny kollektion tog vi in och det är Ray Bans oftalmiska (inte sol, alltiså vanliga bågar). Ganska enkla modeller med många i skön retrostil och i en prisklass som är fantastiskt sett till kvalité och varumärke. Den jag visar här , RX 5112, kostar cirka 1400 kronor.
kostar cirka 1400 kr.
#1 - jenny

appropå retrobågar kanske du vet detta:



jag har hittat ett par så himla fina bågar i en second hand affär (50-tal). Jag har hört en del säga att det inte går att sätta i nya glas i så pass gamla bågar pga att de spricker om man försöker. stämmer detta?



tänkte att du borde ju veta som kan så mycket om glasögon.

#2 - Åsa

Hej Jenny!

Plastmaterialet i bågar åldras och blir lite sprödare med åren. Tyvärr kan man inte se det utanpå. Men vi har satt in nya glas i gamla bågar och det är bara i något enstaka fall som det misslyckas. Man får vara extra försiktig när man värmer in glasen. Jag skulle chansa om jag var du! 50-tal är på ingående i glasögonmodebilden för tjejer, så det låter ju helrätt med dina bågar:)/Åsa