Panik!

Det finns inget värre som optiker än när kunden kommer och ska hämta sina nya fina glasögon, sätter dem på näsan, och utbrister "Nämen vad är det här? Jag ser ju ingenting! Det känns verkligen jättekonstigt!" Ehhh, man tittar på beställninssedeln och receptet. Tittar på justeringen, kollar att de är rätt inslipade (fast de redan ska vara dubbelkollade). Försöker klura ut vad och var det är suddigt. Ibland så är det bara en liten tillvänjning och det klarnar när man fått justera lite, men ibland så är det fel. Man vet att det är något fel, men vet bara inte vad som inte stämmer. Det är så trist & pinsamt att inte kunna lämna ut dem till kunden utan säga att man hör av sig dagen efter när man fått klura lite, fundera igenom synundersökningen och kanske kontakta sliperiet. Jag råkade ut för det idag. Jag har alltså en "surdeg" som väntar på mig imorgon bitti...:(
Jag piggar upp mig med en solbild, en Giorgio Armani, klassisk herr, lite sportig i snittet.

image29
#1 - Satu

Åååhhhh.....öken! Ibland tror man att folk har bestämt sig redan innan de kommer för att hämta glasögonen om att det inte kommer att funka! Kul när det står tio pers bakom denne och väntar. Tycker synd om dig ;-)

#2 - janne

Men ibland kan det vara så att personen behöver starta dagen på morgonen då man är utvilad och inte har kompenserat sitt okorrigerade synfel hela dagen.