Vilka glasögon har Kjell A Nordström?

En läsarfråga:

"Jag vänder mig till experten. 
Vad är det för glasögon som Kjell A Nordström har på sig?

Han har även på sig dem under senaste avsnittet av Historieätarna.

För mig som har stort huvud är det nästan stört omöjligt att hitta glasögon som passar mitt ansikte men här ser det ut att finnas en utmanare."Jag såg honom i Historieätarna och gissade då på Frency & Mercury eller Dita. Det visade sig vara en Dita Grandreserve. Den görs i storlek 55 och då bör den passa finemang till de som drar riktigt stora storlekar. 55 är inte så jättestort egentligen men bågen går ut en bra bit utanför glaset. Nordström är lång och reslig men är ganska smal över tinningarna kan man se på bilden. Det är antagligen därför en 55:a sitter som en smäck.

Här har vi den i närbild. Grymt snygga glasögon. Fantastiskt fint arbetade, äkta gedigna glasögon. En prislapp därefter men man får en riktig glasögonklenod i japansk acetat och fina titandetaljer. Här är Ditas websida >>
I Stockholm hittar du Dita hos Hultins Optik på Renstiernas gata och hos Bågar & Glas som finns i Gamla stan och på Norrlandsgatan.
#1 - Evgeniya

Vi har många DITA i butiken Se och Synas, Liljeholmen eller Alvik!
Nya från Silmo 2016!!!

Du gissade rätt! Underbart !

#2 - Åsa

Tack för tips! Perfekt för Västerortsboende :) Hälsa Åsa A från mig. Ha nu en toppenhelg <3 ...själv ska jag in och jobba...