Nya Célineglasögon och nya smycken

I fredags hade jag mina nya Célineglasögon för första gången. Känner mig riktigt fin i dem, det är inte alltid den känslan finns där trots att man valt en snygg båge. Det var mer av en slump att det blev just de här. Hade inte testat dem innan den dag då (av en slump) jag och kollegan hade typ samma kläder på oss. Då fick vi för oss att ta en bild för City Optiks Insta och jag greppade en båge så där lite i farten. På bilderna såg jag att den var riktigt bra på mig. Modellen heter CL 41380 och har svart acetatplast i fronten och metallskalmar av guldfärgad titan.
 
Jag beställde en snabb avstämning av styrkan - och visst -adden hade ökat på en nolltjugoffemma. Avståndsstyrkan drog jag ner på eget bevåg med 0,25 för jag har upplevt att mina senaste vanliga progressiva visserligen är knivskarpa på avstånd men känns lite jobbiga inomhus.
 
Och de här glasen... faktiskt rena drömmen. Essilors Varilux S4D är så där så man knappt fattar att de är progressiva. Ser perfekt. Överallt. Det känns som att det ingenstans är suddigt när jag vrider och vänder på huvudet. Det lilla sudd som blir känns inte dimmigt utan bara som att det inte är superskarpt. Funkar bättre på läs och datan än de förra, men det beror ju mest på nolltjugofemman både upptill och nertill :) Jag kan bara säga: JA det är skillnad på progressiva och progressiva.
 
Smyckena på de översta bilderna har min goda vän Ingela Sjösten designat. Ingela som har dubbel examen från konstfack, arkitekt och bildlärare, driver sedan några år Sjosten Sweden där hon designar stilrena vackra smycken. Hon har nyligen släppt en ny kollektion och bjöd på supertrevlig releasefest i fredags. Hon har så många härliga vänner och en underbar familj. Det blev en del inköp som synes. Ni som vill kika närmare på dem kan hitta dem på Svenst Tenn, Moderna Museet och Wos på Hornsgatan bland annat. Eller kika i Sjostenswedens webshop här >>>
#1 - Småstadsoptikern

Ååå vad snygga ni är!

#2 - Åsa

Småstads tack <3