Glasögon japanstyle från Lucky Selectism i New York

Hittade den här bilden i kamerarullen och kom på att jag köpte de här mattsvarta bågarna på Lucky Selectism i SoHo i New York. De kändes helt perfekta då, antagligen "asian fit" och därför funkar de på min platta näsrygg. Nu ser jag att det är väl mycket Fantomen över dem. Ska försöka hitta var jag lagt dem och så slipa in glas, vilket är krångligare nu än förr..
 
Ska jag ha vanliga progressiva? Som inte funkar perfekt vid datan så jag kanske ska göra ett par terminalglasögon? Men jag har ju mest linser så kanske ett par förstärkande läsglasögon att ha utanpå linserna och med blåljusskydd i antireflexbehandlingen? 
 
Som vanliga progressiva är Essilors Varilux S4D helt outstanding bra. Det märks knappt att de är progressiva (ändå har jag add +2,0) bara att de funkar och känns skarpa och inget konstiga i kanten. Som arbetsglas har jag Essilors Interview 080 ett ok standardglas men där känner jag av mer distorsioner i kanten, eller det "gungar" lite mer. Har också ett par Zeiss Digital lenses Room som känns bra att gå omkring i men de är lite veka vid datan. Slutligen som läs förstärkningsglas till linserna har jag Interview 080 med add +1,0. I dem har jag blåljusskyddet Prevencia. Känns bra att skydda ögonen. Det skyddet är för övrigt inbyggt nu i Essilors bästa progressivglas - mycket bra.
#1 - Anci

Varilux digitime kanske kan vara ett alternativ till Interview?

#2 - Åsa

Ja Digitime borde jag testa som sitter så mkt med mobilen :D. Har du testat? Har ni många m Digitime? Vi har inte kommit igång riktigt..

#3 - Eva

inte så bara med ett par glasögon...;)

#4 - Sanna Laaksoharju

Optileks har ett "Mesh-glas" som jag tycker verkar lte intressant. Gjort för dataanvändare... Någon som har erfarenhet av såna glas? Tyvärr (??..hehehe) är jag inte presbyop än så jag kan bara ta åt mig av andras åsikter än så länge. ;) Själv håller jag mig till Eyezenglasen.

#5 - Åsa

Eva du måste ha ett par till!

Sanna- nej har inte hört talas om Mesh-glasen. Ska kolla lite närmare

#6 - Sanna Laaksoharju

Jag har ett par meshglas på väg till mig själv. Den som skulle hjälpa vid bilkörning i mörker och ögontrötthet framför datorn tex. True Adapt Go Night Drive heter de. Ska testa och se om det blir någon skillnad. :)

#7 - Åsa

Spännande! Kommer du ihåg så berätta hur de funkar Sanna

#8 - Sanna Laaksoharju

Jag ska försöka komma ihåg det! :)