Massada Eyewear glasögon med hög modegrad och inbyggd känsla

Förra veckan kom ett stort härligt paket från Switzerland till jobbet. Det var en hel massa Massada glasögon som kollegorna köpte på senaste Silmomässan i Paris. Massada designar sina bågar med inspiration från konst-, film-  och modevärlden. Bågarna har en coolhet i stilen och har namn som refererar till filmer. Se så snygga arbetade kartonger; utskurna hål för ögonen. När man lyfter på locket är det printat guldfärgade bågar runt hålen.
 
Massada Eyewear har en fingertoppskänsla för fotomodeller. De anlitar unga modeller som är riktigt på G och många har fått internationella genombrott något år efter Massadakampanjerna. Jag älskar alla tre modeller ovan men har ett extra gott öga till transparenta The Greater Gatsby II längst ner. Den prickar många trender, bland annat transparent och "japan".
 
Innerringar i plast! Hot, hot, hot...
 
Fodralen för denna säsong är hårda och i kanelfärgat läder (ser ut som läder i alla fall). Tidigare säsonger har det varit tovat grått ylle, konstruerat i olika modeller med detaljer i obehandlat läder. Mitt favoritfodral är ett tovat grått Massadafodral - där får min båge, oavsett märke, bo när vi är på resa.
Lite trist ljus i bilden som inte gör bågarna rättvisa. Massadas bågar är klart värda en provning. De flesta kostar runt 2500, titanbågarna runt 3500.
 
Mitt första inlägg om Massada hade jag 2010 - kolla här >>>